Аналіз роботи за минулий рік

Аналіз роботи ШМК вчителів гуманітарних наук за 2018/2019 н.р.

 ШМК вчителів гуманітарних наук працювала протягом 2018/2019 н. р. над темою школи: «Формування в учнів мотивації до навчальної діяльності та саморозвитку в умовах гуманізації навчально-виховного процесу».
Відповідно до даної теми школи, ШМК працювала над науково методичною проблемою: «Створення умов для самореалізації учнів через самотворення власної особистості й актуалізацію своїх можливостей у дії».
Ця тема була обрана на основі діагностичного анкетування, відповідно до неї визначені мета та завдання.
Мета: пошук, впровадження і відпрацювання форм і методів активізації діяльності учнів, їх самореалізації; виховання потреби, мотиву, позитивного ставлення до набуття знань.
Завдання:
1         забезпечення оптимальних умов для різнобічного мовленнєвого розвитку кожного учня, з урахуванням його індивідуальних особливостей, пізнавальних потреб, інтересів, прагнень, заохочувати до самостійності у вивченні мови, самопізнання та саморозвитку;
2         вдосконалення форм і методів навчання, застосовуючи інформаційні, комунікативні та інтерактивні методики;
3         організація проведення в школі предметних тижнів, Шевченківських днів, відзначення Дня рідної мови;
4         активізація участі учнів у позакласній роботі з навчальних предметів, розвиток їх творчих здібностей.
До складу ШМК входять спеціалісти вищої категорії – 4 вчителя (Бабашкіна О.А.,      . Пирогова О В., Заставська Г.В., Сасанчина М.В.),  І категорії – 2 вчителя ( Шевченко М.П.,       Біла Л.О.); ІІ категорії - 1 учитель (Матвієнко О.Д.), спеціалісти – 2 вчителя (Охота О.М.,   Савенкова В.О.,)    У поточому навчальному році один вчитель підтвердив кваліфікаційну Ікатегорію (Шевченко М.П.)
За стажем роботи: від 3 до 10 років – 3 вчителя (Матвієнко О.Д., Охота О.М., Савенкова В.О.), від 10 до 20 років – 3 вчителія (Біла Л.О., Заставська Г.В., Шевченко М.П.), від 20 до 30 років – 3 вчителя (Бабашкіна О.А., Пирогова О.В., Cасанчина М.В.)
Протягом навчального року було проведено 6 засідань, на яких розглянуто теоретичні питання :
-          формування інформаційно-комунікативної компетентності учнів як одне з голових завдань освітньої галузі "Мови і літератури";
-          науково-методичні засади формування читача в сучасній школі;
-          організація пошукової творчої  діяльності учнів у процесі  навчання засобами веб-квест технології;
-          моделювання уроків гуманітарного циклу в умовах розвитку електронного освітнього  середовища
І практичні питання :
- використання нових Державних стандартів у початковій, базовій та повній загальній середній освіті;
- розвиток творчих здібностей та духовне збагачення школярів на уроках;
- інтерактивні технології навчання на уроках;
- національно-патріотичне виховання на уроках.
Теми, що опрацьовувались на засіданнях ШМК, впроваджувалися вчителями у навчальний процес: були проведені відкриті уроки, предметні тижні, учнівські олімпіади, семінар-практикум, круглий стіл, лабораторія досвіду тощо.
Результатом роботи ШМК є активне використання вчителями в НВП нових методик та технологій :
-          інтерактивні дошки, мультимедійні презентації, творчі проекти, аудіо- та відеотеки, квести, електронні словники, віртуальні екскурсії;
-          прийомів: гронування, мозкова атака, вільне письмо, дерево рішень, оцінювальна дискусія, дебати, займи позицію;
-          комунікативних вправ, які виконують навчальну, релаксаційну, розвивальну та виховну функцію: зазирни у дзеркало, додай речення, тематичне інтерв’ю та ін.;
-          методів стимулювання творчості: евристичні загадки, комбіновані запитання, ліквідації безвихідних ситуацій, літературна плутанина,  написання есе, фанфіків та ін..
Члени ШМК гуманітарних наук продовжують роботу над зростанням власного професіоналізму.  Кожний вчитель має тему самоосвіти, над якою працює впродовж навчального року. Бабашкіна О. А. – «Формування ключових компетентностей учнів на уроках української мови та літератури»; Пирогова О. В.  – «Виховання загальнолюдських моральних цінностей засобами інноваційних технологій на уроках словесності»; Матвієнко О. Д. - «Формування пізнавальних процесів на уроках етики та психології»; Біла Л.О. – «Використання дидактичних ігор на уроках історії»;  Сасанчина М.В. – «Інклюзивна освіта: від рівних прав до рівних можливостей»; Заставська Г.В. – «Розвиток творчої особистості»; Савенкова В.О. – «Роль образного мислення на уроках трудового навчання та образотворчого мистецтва», Шевченко М.П.– «Розвиток комунікативних навичок на уроках англійської мови»; Охота О.М. – «Формування в учнів національно-патріотичних цінностей засобами впровадження у роботу ІКТ на уроках української мови та літератури»
Крім основних питань, на засіданнях ШМК обговорювались творчі звіти вчителів, що  беруть участь у творчих конкурсах.    
Таким чином, правильно організована робота МК дає можливість забезпечувати неперервність педагогічної освіти, здійснювати прогноз щодо обсягів і напрямів професійної підготовки вчителів, формує потребу і здатність особистості до самонавчання, що є надзвичайно актуальним на сучасному етапі розбудови українського суспільства й закріплено у «Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті».
Викладання предметів здійснювалось за Міністерськими програмами: 5-10 кл. 2013 року видання; 11 кл. 2010 року видання. На кінець навчального року практична й теоретична частина навчальних програм  виконані. 
Згідно з річним планом школи вивчався стан викладання української мови, історії України, іноземної мови та музичного мистецтва.
Контрольні зрізи з української мови в 5 – 11 кл. на кінець навчального року показали такі результати :
Клас
В класі
Вик.роб.
Рівень навч. досягнень



В.р.
Д.р.
С.р
П.р.
5
19
18
4 –22%
5 - 28%
7 –39%
2 – 11%
6
22
18
5 – 28%
7 - 39%
5 - 28%
1 – 5%
7
13
11
2 – 18%
--
7 - 64%
2 – 18%
8
13
13
3 – 23%
6 – 46%
4 – 31%
-
9
16
15
 
9 – 60%
5 – 33%
1 – 7%
10
10
8
1 – 12,5%
3 – 37,5%
3 – 37,5%
1 – 12,5%
11
13
12
3 – 25%
3 – 25%
6 – 50%
-

Найкраще впоралися з роботами учні 6 та 8 та 11 класів
Результати контрольних зрізів з англійської мови
4 клас
Дата проведення: 20 травня 2019 р.
В класі учнів
Писали роботу
Початковий рівень
Середній рівень
Достатній рівень
Високий рівень
16
16
1 – 6%
6 – 37, 5%
7 – 44%
2 – 12,5%
Краще засвоїли:
1)      Правопис вивчених лексичних одиниць;
2)      Утворення ступенів порівняння односкладових прикметників;
3)      Складання опису кімнати за планом і опорними словами;
Типові помилки:
1)      розуміння змісту прочитаного, доповнення речень потрібним словом;
2)      утворення ступенів порівняння двоскладових прикметників та інших;
3)      6 учнів допустили помилки в підписі роботи;
4)      Більшість учнів зробили виправлення у роботі.
Початковий рівень у Москаленка Романа (2).

9 клас
Дата проведення: 15 травня 2019 р.
В класі учнів
Писали роботу
Початковий рівень
Середній рівень
Достатній рівень
Високий рівень
16
16
3 – 19%
10 – 62,5%
2 – 12, 5%
1 – 6%

Краще засвоїли:
1)      Використання займенників, що з’єднують дві частини складного речення (завдання множинного вибору);
2)      Умовні речення першого типу
Типові помилки:
1)      Складання речень в пасивному стані;
2)      Відтворення порядку слів в реченнях;
3)      Не приступили до написання власного висловлювання за заданою темою (13 учнів)
Початковий рівень у Волика К. (3), Монастирного Д. (3), Монастирного К. (3)

Дата: 08.05.2019
Клас: 10
В класі учнів
Писали роботу
Початковий рівень
Середній рівень
Достатній рівень
Високий рівень
10
10
0
4 – 40%
4 – 40%
2 – 20%

Учні 10 класу контрольну роботу писали з такої теми: «Україна в Другій світовій війні». Контрольна робота складалася з 4 рівнів різної складності. В контрольні роботі були такі завдання, як тести, на встановлення хронологічної послідовності, робота з картою, робота з історичними документами.
Типові помилки:
Учні які написали роботу на середній рівень не приступили до виконання 4 рівня завдання, спільною помилкою цих учнів була робота з картою, встановлення відповідності між військовими операціями та їх наслідками
Учні які написали роботу на достатній рівень спільна помилка виявилася в тестах, співвідношення імен діячів з описаними подіями.
Добре засвоїли:
Договори Другої світової війни, поняття з теми, основні битви Другої світової війни, результати битв.

Дата: 14.05.2019
Клас: 11
В класі учнів
Писали роботу
Початковий рівень
Середній рівень
Достатній рівень
Високий рівень
13
12
0
6 – 50%
3 – 25%
3 – 25%

Учні 11 класу контрольну роботу писали з такої теми: «Україна в умовах незалежності». Контрольна робота складалася з 4 рівнів різної складності. В контрольні роботі були такі завдання, як тести, на встановлення хронологічної послідовності, співвіднесення прізвищ діячів з їхніми фактами біографії, фотодокументи, портрети Президентів України, аналіз карикатур.
Типові помилки:
Учні які написали роботу на середній рівень не приступили до виконання 4 рівня завдання, спільною помилкою цих учнів вони переплутали інфляцію з емісією, не змогли правильно співвіднести дати з подіями і допустили однакові помилки в тестах.
Учні які написали роботу на достатній рівень спільна помилка виявилася в тестах «Україна та Європа», а також помилка про встановлення послідовності ухвалення документів.
Добре засвоїли:
Події які відбувалися в 90-х роках в Україїні, Президентів в України, правильно змогли пояснити карикатури про бізнес та владу, правильно співіднесли політичні партії та їх лідерів.

Засвоєння учнями Державного стандарту (2018-2019 н.р.)


Навчальний предмет

Високий рівень

Достатній рівень

Середній рівень

Початковий рівень

1
Українська мова
(5-11 кл., 106 учнів)
6 – 6%
55 - 52%
45 – 42%
0
2
Українська література (5-11 кл., 106)
12 – 11%
58 – 55%
36 – 34%
0
3
Історія України (106)
21 – 20%
51 – 48%
34 – 32%
      0
4
Іноземна мова (141) (3-11кл)
12– 8%
63 – 45%
66 – 47%
0
5
Зарубіжна література (106)
17 – 16%
61 – 58%
28 – 26%
 0
6
Всесвітня історія (65)
9 – 13%
31 – 47%
26 – 40%
0
7
Правознавство (16)
(9 кл.)
3 – 19%
7 – 44%
6 – 38%
      0
8
Російська мова (93)
(5-10кл.)
9 – 10%
52 – 56%
32 – 34%
0
9
Людина і світ (13)    
(11 кл)
2 – 15%
9 – 70%
2 – 15%
0
10
Малювання (54),(5-7кл)
25 – 46%
27     – 50%
2 - 4%
0
11
Музичне мистецтво (54), (5-7 кл)
   36- 67%
   18 - 33%
0
0
12
Мистецтво (39) (8-10кл)
7 – 18%
25 – 64%
7 – 18%

13
Громадянська освіта (10) (10 кл)
3 – 30%
6 – 60%
1 – 10%


Порівнюючи з результатами навчальних досягнень з предметів за 2018/2019  н.р., можна сказати, що підвищились результати з іноземної мови та музичного мистецтва.
Вчителям були надані рекомендації щодо покращення рівня засвоєння учнями державних стандартів
Результати державної підсумкової атестації


Навчальний предмет

Клас

К-ть учнів

Високий рівень

Достатній рівень

Середній рівень

Початковий рівень

1
Українська мова
9
16
0
5
10
0
2
Українська література
9
16
3
4
9
0

Найкращі результати учні 9 кл. показали з української літератури


Протягом навчального року велась робота з талановитими дітьми: участь у шкільних олімпіадах, теоретична та практична підготовка до районної олімпіади, виконання вправ підвищеної складності, знайомство з передовим досвідом у написанні олімпіадних  робіт. Складені вчителями індивідуальні програми розвитку обдарованих. Ведеться банк даних участі в конкурсах.
 У жовтні проведено шкільний тур олімпіад з навчальних предметів; у листопаді проведено І тур конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика, І етап конкурсу знавців української мови ім. Т. Шевченка.
Результати
Районні та обласні олімпіади
1.        Корнієнко Вероніка (учениця 7 класу)
ІІ місце районний етап олімпіади з української мови та літератури (Учитель: Охота О.М.)
2.       Масловська Юлія (учениця 11 класу)
ІІІ місце районний етап олімпіади з української мови та літератур (Учитель: Бабашкіна О.А.)
3.       Корнієнко Любов (учениця 9 класу) ІІІ місце районний етап олімпіади з російської мови та літератури (Учитель: Пирогова О.В.)
4.       Левченко Олексій (учень 11 класу) ІІІ місце районний етап олімпіади з історії України. (Учитель: Біла Л.О.)
5.       Степанюк Віталій (учень 8 класу) ІІІ місце районний етап олімпіади з історії України. (Учитель: Біла Л.О.)
6.       Корнієнко Любов (учениця 9 класу) ІІІ місце районний етап олімпіади з «Юні знавці Біблії» (Учитель: Пирогова О.В.)
7.       Левченко Олексій (учень 11 класу) ІV місце обласний етап науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України (історія)
Міжнародний конкурс знавців української мови ім.П.Яцика
1.       Полібза Евеліна (учениця 4 класу) ІІІ місце районний етап (Учитель: Сасанчина М.В)
2.       Корнієнко Вероніка (учениця 7 класу) ІІІ місце районний етап (Учитель: Охота О.М.)
3.       Масловська Юлія (учениця 11 класу) ІІ місце районний етап (Учитель:      Бабашкіна О.А.)
Міжнародний мовно-літературний конкурс ім.Т.Шевченка
  1. Кирпа С. (учениця 10 класу) ІІ місце районного етапу. (Учитель: Бабашкіна О.А.)
  2. Корнієнко Вероніка (учениця 7 класу) ІІ місце районного етапу. (Учитель: Охота О.М.)
  3. Марченко Уляна (учениця 8 класу) ІІІ місце районного етапу. (Учитель: Бабашкіна О.А.)
Всеукраїнська українознавча гра «Соняшник»
1.       Диплом переможця початкової школи – учні 1 класу Тімофєєва А, Дімітров Д., (учитель: Шрамко О.В.) Учні 2 класу – Ходун Т. (учитель: Заставська Г.В.) Учні 4 класу: Прохода Д, Полібза Е. (Учитель: Сасанчина М.В.)
2.       Диплом переможця на шкільному рівні – Сасанчина Я. (учениця 6 класу), Юрченко К. (учениця 7 класу)Марченко У. (учениця 8 класу), Степанюк В. (учень 8 класу), Кирпа С. (учениця 10 класу), Масюкова К. (учениця 10 класу) Учитель –   Пирогова О.В.
3.       Диплом І ступеня Регіонального рівня – Василенко .. (учениця 5 класу) Учитель – Пирогова О.В.
4.       Диплом ІІ ступеня Регіонального рівня– Кузьміна К. (учениця 5 класу) Учитель – Пирогова О.В.
5.       Диплом ІІІ ступеня Регіонального рівня – Бабашкін А. (учень 6 класу)  Учитель – Пирогова О.В.
Всеукраїнський конкурс з англійської мови «Гринвіч»
1.       Ходун Тимур и Свириденко Гліб ( учні 2 класу) -  Золотий сертифікат (Учитель: Шевченко М.П.)
2.        Василенко Софія (учениця 5 класу) – Срібний сертифікат (Учитель: Шевченко М.П.)
Всеукраїнському конкурсі «Збережемо Україну разом»
1.       Середа Тетяна (учениця 10 класу) – ІІ місце (Учитель: Біла Л.О.)
2.       Марченко Уляна (учениця 8 класу) – ІІІ місце (Учитель: Сарана Н.В.)
3.       Середа Катерина (учениця 7 класу) – ІІІ місце (Учитель: Пирогова О.В.)

Обласний Фестиваль художніх робіт «Ми – надія твоя, Запорізький краю!»
1.       Середа Тетяна (учениця 10 класу) – ІІІ місце (Учитель: Біла Л.О.)
2.       Корнієнко Любов (учениця 9 класу) – ІІІ місце (Учитель: Охота О.М.)
3.       Корнієнко Вероніка (учениця 7 класу) – ІV місце (Учитель: Пирогова О.В.)
4.       Юрченко Карина (учениця 7 класу) – V місце (Учитель: Пирогова О.В.)
5.       Корнієнко Вероніка (учениця 7 класу) - V місце (Учитель: Охота О.М.)
6.       Масловська Юлія, Довгополік Ірина (учні 11 класу) - V місце (Учитель: Довгополік М.В.)
Для підсилення зацікавленості учнів до навчання та гуманітарних наук  протягом навчального року проводилась позакласна робота - предметні тижні: тиждень мужності та патріотизму (жовтень); тиждень української мови та писемності (листопад); тиждень історичної пам*яті (листопад); тиждень правових знань (грудень); тиждень іноземної мови (листопад); тиждень психології (листопад); тиждень народознавства (грудень); тиждень історії (січень); тиждень літератури та Шевченківські дні (березень); тиждень мистецтва (березень); тиждень військово-патріотичного виховання (травень).
         Учні школи активно брали учать у позашкільній роботі: у шкільному етапі військово-спортивної патріотичної гри Українського козацтва «Джури»; у Всеукраїнському конкурсі «Збережемо Україну разом»; у мистецькому та  літературному конкурсі «Космічні фантазії»; у Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник»; у інших конкурсах.
Діяли факультативи: «Етика» (Матвієнко О.Д.); «Живи за правилами» (Біла Л.О.); «Країнознавство» (Карнафель Н.А.); «Людина і світ» (Пирогова О.В.);  «Історія України першої половини ХХ ст.» (Біла Л.О.); «Ділове українське мовлення» (Бабашкіна О.А.), «Права людини в Україні» (Біла Л.О.);  «Видатні постаті» (Біла Л.О.); «Сімейні цінності» (Матвієнко О.Д), «Основи етики та психології сімейного життя» (Матвієнко О.Д.) Також діяли гурток:   «Декоративно-ужиткового мистецтва» Савенкова В.О.
         Аналіз роботи за минулий рік показав, що основна мета і завдання методичної теми виконані. Робота носила теоретичний і практичний характер. Проте залишаються актуальними питання :
-          систематичне оволодіння інтерактивними технологіями;
-          недостатнє забезпечення комп’ютерними програмами з предметів;
-          обмін досвідом роботи через пресу .
Своїми завданнями у новому році вбачаємо:
- вдосконалення форм і методів навчання, застосовуючи інформаційні, комунікативні та інтерактивні методики;
- забезпечення оптимальних  умов  для різнобічного мовленнєвого розвитку кожного учня, з  урахуванням його індивідуальних особливостей, пізнавальних потреб, інтересів, прагнень, заохочення до самостійності у вивченні мови , самопізнання і саморозвитку;
- організацію проведення в школі предметних тижнів, Шевченківських днів, відзначення Дня рідної мови;
- активізацію участі учнів у позакласній роботі з навчальних предметів, розвиваючи їх творчі здібності.


Голова ШМК                                                            О.В. Пирогова


Комментариев нет:

Отправить комментарий